ABC sprzedaży: Przedświąteczny szał w butiku internetowym. O tym pamiętaj
Już za moment rozpoczyna się najgorętszy okres w roku dla e-commerce. Koszyki butików rozgrzeją się do czerwoności! Już ruszyły wyprzedaże z okazji Black Friday, a tuż po nich będą mikołajki i Boże Narodzenie, a także sylwestrowa noc. Wykorzystaj ten czas maksymalnie, by zwiększyć obroty w swoim sklepie! Czy masz już wszystko przygotowane?
Zaplanuj obniżki z wyprzedzeniem
To ostatni moment na opracowanie strategii. Najlepiej, gdy zaplanowane przez Ciebie promocje zmieszczą się w zakresie 15-25% rabatu. Dobrze się zastanów, jaki asortyment chcesz przecenić – teraz najlepiej będą się sprzedawać eleganckie sukienki, imprezowe kreacje, wizytowe koszule i spódnice, a także specjalne kolekcje świąteczne oraz zimowe akcesoria, takie jak czapki, szaliki i rękawiczki. Nie zapomnij o bonach podarunkowych, które często kupowane są jako prezent last minute! Koniecznie zaplanuj kampanię reklamową na Facebooku tydzień wcześniej, żeby zdążyła wystartować.
Zatroszcz się o świąteczną atmosferę
Czas na świąteczne dekoracje w Twoim butiku! Warto dodać do nagłówka jakiś bożonarodzeniowy akcent i emanujące gwiazdkowym klimatem bannery. Pamiętaj, że social media to potężne narzędzie sprzedażowe – stwórz atmosferę oczekiwania, która wzbudzi w Klientkach chęć do zakupów. Dobrym pomysłem jest wspólne odliczanie do świątecznych promocji, posty angażujące w różne aktywności i tym podobny content. Niech gwiazdkowy nastrój nie ominie Twojego firmowego bloga – to czas na posty z propozycjami stylizacji na Wigilię, świąteczne spotkania z przyjaciółmi i na sylwestrowe imprezy.
Dostawa przed Świętami – informuj Klientki!
Jedną z najważniejszych kwestii, o których musisz pamiętać w grudniu, jest czas dostawy. To najbardziej intensywny okres sprzedażowy – kurierzy i poczta mają pełne ręce roboty, dlatego okres doręczenia może się wydłużyć. Upewnij się, czy Twój łańcuch dostaw działa skutecznie i koniecznie poinformuj swoje Klientki, kiedy jest ostatni moment na zamówienie z gwarancją dostawy przed Świętami. Dobrze jest założyć sobie choć jeden dzień zapasu w razie nieprzewidzianych okoliczności zewnętrznych!
Świąteczne wyprzedaże – wyczyść magazyn
W Święta warto uruchomić promocję w klimacie prezentów pod choinkę. Magiczna atmosfera Gwiazdki skłania do zakupów podarunków dla bliskich – wykorzystaj to! To ostatni moment na to, by wyprzedać jak najwięcej towaru przed nowym rokiem. W tym czasie najlepiej sprzedają się sylwestrowe kreacje.