ABC sprzedaży: jak dobrze zorganizować letnie wyprzedaże?

Nowe letnie kolekcje już dawno trafiły na półki butików internetowych. Trwa sezon na letnie wyprzedaże. Czy wiesz, jak je poprowadzić, by skutecznie sprzedać letnie modele? Jeśli nie, koniecznie przeczytaj wskazówki od hurtowni TMC!

Lipiec – czas niewielkich i średnich obniżek

W lipcu ruch w sklepie zdecydowanie się zmniejsza. Nic dziwnego – sezon urlopowy w pełni. Trwają też obniżki w hurtowniach. To idealny moment, by wyprzedać zawartość magazynu. Najlepiej, gdy wyprzedaże trwają do końca sierpnia – dzięki nim opróżnisz swój magazyn i przygotujesz się do nadchodzącej jesieni. Jeśli w Twoim butiku wyprzedaż jeszcze się nie rozpoczęła, to najwyższy czas, by zacząć! Dobrym sposobem na organizację obniżek jest ich stopniowanie ich od najmniejszych po coraz większe. Rabat warto zwiększać co tydzień – np. jeśli zacząłeś od zniżki -15%, to w następnych tygodniach uruchom kolejno -20%, -30%, aż do -40%. Na największe obniżki przyjdzie czas w sierpniu. Nie zapomnij o informowaniu o promocjach – koniecznie zaplanuj z wyprzedzeniem kampanie na Facebooku, a także posty zachęcające do zakupów.

Sierpień – czas na wyprzedaż totalną

Druga połowa wakacji to czas, w których warto wyprzedać końcówki kolekcji. Dlaczego? Wkrótce skończy się odpowiednia pogoda i to, co zostanie w Twoim magazynie, najprawdopodobniej będzie zajmować w nim miejsce aż do kolejnego lata. Dlatego też w sierpniu opłaca się zaoferować klientom bardzo duże zniżki – od -40% do -70%. Największe rabaty powinny się zakończyć w drugiej połowie sierpnia, by w nowy sezon jesienny wejść już z nową kolekcją. Jeśli nie uda Ci się sprzedać wszystkiego, możesz w swoim sklepie utworzyć dział z końcówkami kolekcji w cenach obniżonych do -70% i umieścić tam to, co zostanie. Taką kategorię warto wyróżnić – np. innym kolorem czcionki.

Mniejszy ruch w e-butiku – czas na remont

Warto wykorzystać wakacyjny spadek ruchu w sklepie, żeby zatroszczyć się o jego techniczne aspekty. To dobry moment, aby przeanalizować układ sklepu, kartę produktu, design i inne kwestie, zastanowić się, co się sprawdza, a co by warto poprawić, i dokonać niezbędnych ulepszeń, aktualizacji i poprawek. Ponadto to idealny moment na przemyślenie strategii dla swojego e-biznesu na kolejne miesiące.