ABC Sprzedaży: Odśwież wygląd sklepu na wiosnę

Teraz, gdy w końcu mamy za sobą bożonarodzeniowe i noworoczne wyprzedaże, czas w końcu odetchnąć. To świetny moment na to, by pomyśleć o liftingu sklepu przed rozpoczęciem nowego sezonu. Czy wiesz, jak się do tego zabrać? Poznaj podpowiedzi przygotowane przez hurtownię Top Moda Collection, a odświeżenie wyglądu Twojego e-sklepu nie będzie stanowić żadnego problemu.

Zrezygnuj z rewolucji

Lepiej zachować ostrożność przy wprowadzaniu zmian w wyglądzie sklepu. Jeśli Twój e-biznes funkcjonuje już dość długo i ma spore grono klientów, zbyt duże modyfikacje mogą negatywnie odbić się na wynikach sprzedaży. Klienci mogą zwyczajnie się pogubić w inaczej wyglądającej witrynie i zrezygnować z zakupów.

Obserwuj trendy

Warto sprawdzać, jak wyglądają witryny dużych sklepów i czerpać z nich inspirację. Dlaczego? Zwykle są intuicyjne, czytelne i dobrze zaprojektowane. Użytkownicy szybko przyzwyczajają się do pewnych standardów, dlatego warto trzymać się popularnych rozwiązań.

Postaw na czytelność i przyjazność

Zmieniając wygląd e-sklepu, kieruj się tym, by był jak najczytelniejszy i najwygodniejszy w obsłudze. Możesz go unowocześnić, nieco odświeżyć kolory czy fonty. Zadbaj o to, by kategorie produktów były dla klientów zrozumiałe i logiczne, a także by był do nich łatwy dostęp – najlepiej u góry strony. Cokolwiek zmieniasz, pamiętaj o responsywności strony, aby wyglądała świetnie także na smartfonach.

Odśwież grafiki

Dobrym pomysłem, by odświeżyć na wiosnę wygląd sklepu internetowego, jest zatroszczyć się o grafiki. Nowe, atrakcyjne bannery z aktualną ofertą na pewno zadziałają na Twoją korzyść. Warto również zadbać o zdjęcia produktów – powinny być wysokiej jakości, wyraźne i estetyczne, najlepiej na jednolitym tle. Jeśli dotychczas nie spełniały tych zaleceń, koniecznie się tym zajmij! W końcu klienci kupują oczami – atrakcyjna prezentacja towaru to klucz do sukcesu.

Wszystko we właściwych miejscach

Obok grafik warto odświeżyć także wygląd karty produktu. Zastanów się, czy klienci widzą na nich wszystkie niezbędne dane. Może warto coś dodać, np. informacje o stanie magazynowym albo propozycje podobnych produktów?