Zakupowe ABC: Wakacje – czas czyszczenia magazynów

Wakacje to specyficzny czas dla butików internetowych. Klienci wyjeżdżają na wyczekiwane urlopy i w większości zdążyli już zaopatrzyć się w letnie nowości, więc ruch w butiku jest mniejszy niż zwykle. To najlepsza okazja do tego, by zrobić w magazynie miejsce na jesienne kolekcje i rozpocząć wyprzedaż!

Jak dobrze zorganizować wyprzedaż w sklepie internetowym?

Wakacyjne wyprzedaże zwykle rozciągnięte są na dość długi okres. Pierwsze rozpoczynają się już w połowie lipca, by skończyć się wraz z wejściem jesiennych kolekcji. Jeśli chcesz utrzymać stałe zainteresowanie ofertą wyprzedażową wśród swoich klientów, podziel ją na kilka kroków. W pierwszym z nich przecena będzie niższa, tak by klienci nabyli modele, które cieszą się największą popularnością. Później warto wyodrębnić jeszcze dwa etapy wyprzedaży – środkowy oraz final sale. Co zrobić z końcówkami, które się nie sprzedadzą? Jeśli chcesz, możesz dodać je do działu ze stałą wyprzedażą i zaoferować w naprawdę niskich cenach.

Przede wszystkim – promocja i informacja

Zapanowanie wyprzedaży w butiku internetowym to dopiero pierwszy krok do zredukowania stanów magazynowych. Drugim jest poinformowanie o obniżkach. Jeśli wyprzedaż odzieży damskiej ma byś skuteczna, zrób wokół niej trochę szumu. Niekoniecznie musisz informować o niej z wyprzedzaniem, jednak zatroszcz się o to, by w dniu startu wyprzedaży oraz w czasie pogłębiania zniżek zadbać o reklamę. Zamieść ją w mediach społecznościowych. Warto również wykorzystać newsletter oraz powiadomienia push.

Starannie dobieraj produkty, które znajdą się na wyprzedaży

Co powinno znaleźć się na letniej wyprzedaży? Przede wszystkim ubrania na upały, które zalegają w magazynie. To idealny czas na sprzedaż sukienek, topów, krótkich spodenek i T-shirtów. Raczej unikaj obniżania cen cieplejszych ubrań, które będą cieszyły się dużym zainteresowaniem jesienią. Dobrze zorganizowana wyprzedaż daje nie tylko praktyczne korzyści. To również bardzo dobry sposób na poprawienie wizerunku sklepu i zyskanie nowych klientów.