ABC sprzedaży – wakacje to dobry czas na ulepszenie sklepu

Sezon urlopowy trwa w najlepsze. Wielu właścicieli butików internetowych może zauważyć spadki dochodów. To dość naturalne – wakacje często są słabszym okresem sprzedaży. Wszystko powinno wrócić do normalności we wrześniu. Nie oznacza to, że lato to czas stracony. Luźniejsze tygodnie to doskonała okazja do tego, by zaplanować kolekcje i ulepszyć sklep.

Z czym wrócisz po wakacjach?

W wakacje ruch w butikach internetowych jest mniejszy. Oczywiście warto w tym czasie wypuszczać nowe kolekcje, by podtrzymać zainteresowanie sprzedażą. Trzeba jednak powiedzieć jasno – nie jest to czas rekordowych obrotów. Wolne chwile wykorzystaj na to, by zaplanować kalendarz od września. Postaraj się umieścić w nim planowane kolekcje oraz wyprzedaże – po wakacjach pewnie trzeba będzie wprowadzić do oferty swetry damskie, kardigany, bluzy i długie spodnie. Pamiętaj też o specjalnych okazjach, które są dobrą okazją do przeprowadzania działań promocyjnych.

Wakacje – czas na remont

Trendy w e-commerce zmieniają się bardzo szybko. Każdy butik internetowy co jakiś czas wymaga odświeżenia. Wakacje to dobry czas na wprowadzenie aktualizacji i przetestowanie nowych rozwiązań. W sezonie urlopowym zwróć również baczniejszą uwagę na to, jak promuje się konkurencja – nie kopiuj pomysłów, tylko śledź trendy – ważne, abyś nie został z  tyłu.

Planujesz wyjazd – poinformuj o nim klientów

Prowadzenie butiku internetowego wymaga dużo czasu i energii. Będąc właścicielem takiego biznesu, nie możesz po prostu zamknąć sklepu. Do planowanej nieobecności musisz się dobrze przygotować. Przede wszystkim poinformuj klientki, że wysyłki paczek będą opóźnione i podaj do jakiego terminu. Klientki mogą być na przykład zainteresowane zakupem sukienki na wesele, które dobędzie się za kilka dni – wtedy brak przesyłki stanie się dla nich dużym problemem. Ponadto zastanów się, czy podczas nieobecności, przez jakiś czas będziesz dostępny dla klientek. Jeśli planujesz być całkowicie offline, również poinformuj o tym, że mogą być kłopoty z kontaktem. Jeśli nie dopełnisz tych formalności, niezapowiedziane opóźnienia i nieobecności odbiją się negatywnie na wizerunku sklepu.