ABC sprzedaży: Jak przygotować butik na lato?

Do wakacji pozostały dwa miesiące. Letnie kolekcje już powoli debiutują w butikach stacjonarnych i internetowych. To najlepszy czas na to, by wzbogacić ofertę o lekkie sukienki, spódniczki, szorty i topy. Podpowiadamy, jak przygotować butik na lato.

Zrób miejsce w magazynie

Warto zdać sobie sprawę z tego, że nie tylko zakup nowych produktów jest wydatkiem butiku. Innym środkiem, którym dysponują sprzedawcy, jest miejsce do magazynowania towarów. Przechowywanie ubrań często kosztuje, a trendy się zmieniają. Dlatego pierwszym krokiem do rozpoczęcia nowego sezonu powinno być zrobienie miejsca w magazynie. Najlepiej zorganizować wyprzedaż. Może ona przybrać formę kilkudniowego eventu z atrakcyjnymi promocjami albo trwać stale w dziale „Wyprzedaże”.

Zamów towar z wyprzedzeniem

Kolejnym krokiem będzie zamówienie towaru. Kompletowanie letnich kolekcji należy rozpocząć już wiosną. To dlatego, aby wybrać odpowiednie towary, zamówić je oraz odpowiednio wyeksponować w sklepie. W hurtowni Top Moda Collection stawiamy przede wszystkim na jakość. Bardziej opłaca się oferować klientkom sukienki damskie, bluzki, T-shirty i inne ubrania uszyte z dobrych materiałów, po które kupujący będą wracać. Pamiętaj, aby zamawiać towar z głową. Zastanów się, ile jesteś w stanie sprzedać poszczególnych produktów. Ponadto śledź także trendy oraz zawsze bierz pod uwagę, preferencje Twoich klientek. Każdy sklep ma nieco innych odbiorców – czego innego będą szukały nastolatki, a czego innego kobiety w średnim wieku.

Wypromuj letnią kolekcję

Promocja nowej kolekcji w butiku stacjonarnym jest stosunkowo łatwa. Więcej zachodu wymaga prowadzenie sprzedaży przez internet. Pamiętaj o tym, by letnią kolekcję wypromować z wyprzedzaniem. Skorzystaj z różnorodnych narzędzi, które pozwolą Ci dotrzeć do szerokiego grona klientek Wykorzystaj przede wszystkim media społecznościowe, powiadomienia e-mail oraz płatne reklamy. Dziś skompletowanie atrakcyjnego asortymentu, to jedynie pierwszy krok do sukcesu. Bardzo istotne jest również to, by Twoi kupujący byli w stanie się o nim dowiedzieć.