ABC sprzedaży: Jak stworzyć kolekcję idealną? Podpowiadamy, jak dobrze zaplanować asortyment butiku internetowego

Czy można stworzyć kolekcję idealną? Z pewnością zawsze znajdą się produkty, które cieszą się mniejszą popularnością wśród klientek niż inne. Możesz jednak zrobić wszystko, by było jak najwięcej tych o dużym zainteresowaniu. Jak to zrobić? Postaraj się poznać kupujących i trafić w ich gusta. Oto kilka zasad przygotowanych, które pomogą Ci w kompletowaniu asortymentu.

Dopasuj towar do wieku klientek

To, co w sprzedaży stacjonarnej jest proste, w Internecie nie jest już tak oczywiste. Bardzo ważne, by asortyment butiku internetowego był dopasowany do wieku kupujących. W sklepie stacjonarnym ekspedientka widzi, jakich klientów obsługuje, dzięki czemu może łatwo trafić w ich gusta. A co z butikiem internetowym? Tutaj z pomocą przychodzą statystki, dotyczące osób odwiedzających stronę. Kiedy się w nie zagłębisz, poznasz zarówno profil wiekowy, jak i miejsce pochodzenia Twoich klientów. To naprawdę cenna wskazówka, której nie warto bagatelizować.

Zastanów się, jaki typ ubrań sprzedaje się najlepiej

Analiza sprzedaży jest bardzo ważnym elementem prowadzenia biznesu. Szczególną uwagę powinny zwrócić na nią osoby, które dopiero rozpoczynają działalność w sieci. Jako sprzedawca internetowy z pewnością masz dostęp do danych dotyczących sprzedaży. Dzięki temu możesz łatwo wytypować modele, które najchętniej kupują klientki. Być może warto powtórzyć je również w następnej kolekcji? A może dobrze byłoby domówić kolejne modele w podobnym stylu? Moc inspirujących ubrań znajdziesz w naszej hurtowni. Koniecznie sprawdź najnowszą kolekcję Top Moda Collection.

Nie bój się opróżniać magazynu

Bardzo ważna dla ruchu w butiku jest różnorodność. Wyprzedawanie modeli do końca w regularnych cenach to najlepszy sposób na to, jak pozbyć się klientów. To właśnie dlatego tak popularne nie tylko wśród klientów, ale i wśród sprzedawców są posezonowe wyprzedaże. To najlepszy sposób na to jak zrobić w magazynie miejsce na odzież z kolejnych kolekcji. Obniżone ceny to także aspekt, który trzeba mieć na względzie opracowując cennik produktów. Zawsze znajdą się ubrania, które trzeba będzie wyprzedać. Dobrze, aby pamiętać o tym przy tworzeniu biznesplanu.